سوالات متداول

سوالات متداول اسپید

سوالات متداول

مسافران

۱٫ اسپید چیست؟

اسپید جامع ترین اپلیکیشن درخواست موتورسیکلت برای ارسال کالا، بسته و همینطور برای جابجایی مسافر در سطح شهر تهران است. اسپید پلی است بر بستر اینترنت و اپلیکیشن برای اتصال شما عزیزان به پیک‌های(سفیران) سطح شهر .

۲٫ چطور میتوانم در اسپید ثبت نام کنم؟

برنامه اسپید را از فروشگاه های نرم افزاری متناسب با سیستم عامل
گوشی خود دانلود و نصب کنید
پس از باز کردن برنامه گزینه ثبت نام را انتخاب کنید
شماره همراه خود را وارد کنید
گزینه ارسال کد را انتخاب کنید
کد ۵ رقمی پیامک شده به تلفن همراه خود را در قسمت «کد امنیتی» وارد کنید.
گزینه تایید را انتخاب نمایید.
اطلاعات خود را در این صفحه کامل کنید.(نام و نام خانوادگی و …)

۳٫ چطور در اسپید درخواست ارسال کنم؟

وارد برنامه اسپید شوید.
مبدا خود را روی نقشه مشخص کرده و مکان‌نمای مبدا را انتخاب نمایید.
نوع خدمات مورد نظر خود را از منوی پایین صفحه مشخص نمایید که شامل الف) خدمات جابجایی بسته ب) جابجایی مسافر و ج) دراختیار است

الف) در صورت انتخاب خدمات جابجایی بسته مکان‌نمای مقصد مشخص می‌شود، مقصد خود را روی نقشه مشخص و مکان‌نمای مقصد را انتخاب کنید.
هزینه سفر در پایین صفحه نمایش داده می شود.
با انتخاب گزینه تایید به صفحه جزییات هدایت می شوید که موارد مورد نظر از قبیل پلاک و واحد و توضیحات آدرس ها و همچنین گزینه های بیمه کالا و رفت و برگشت و مقصد بعدی نمایش داده می شود.
بعد از کامل کردن مشخصات سفر با انتخاب گزینه ارسال درخواست ، بهترین سفیر برای شما انتخاب می شود.
در نظر داشته باشید در هنگام تحویل بسته به سفیر حتما تصویر سفیر و پلاک وسیله نقلیه را با آنچه در اپلیکیشن نمایش داده می شود مطابقت دهید.
بعد از تحویل مرسوله به سفیر، با انتخاب گزینه امضای سفیر از سفیر مورد نظر امضاب دیجیتال بگیرید.
ب) در صورت انتخاب جابجایی مسافر مکان نمای مقصد مشخص می شود٬ مقصد خود را روی نقشه مشخص و مکان نمای مقصد را انتخاب کنید.
هزینه سفر در پایین صفحه نمایش داده می شود.
با انتخاب گزینه تایید به صفحه جزییات هدایت می شوید که موارد مورد نظر از قبیل رفت و برگشت و مقصد بعدی و توضیحات نمایش داده می شود.
بعد از کامل کردن مشخصات سفر با انتخاب گزینه ارسال درخواست، بهترین سفیر برای شما انتخاب می شود.
در نظر داشته باشید قبل از سوار شدن حتما تصویر سفیر و پلاک وسیله نقلیه را با آنچه در اپلیکیشن نمایش داده می شود مطابقت دهید.
ج) در صورت انتخاب گزینه در اختیار هزینه سفر بر حسب زمان(ساعت) نمایش داده می شود. در انتهای سفر، و محاسبه زمان در اختیار بودن سفیر هزینه دقیق برای شما محاسبه خواهد شد.
با انتخاب گزینه ارسال درخواست بهترین سفیر برای شما انتخاب می شود.
در نظر داشته باشید قبل از سوار شدن حتما تصویر سفیر و پلاک وسیله نقلیه را با آنچه در اپلیکیشن نمایش داده می شود مطابقت دهید.

۴٫ چطور امکان مشخص شدن مقصد دوم و سوم وجود دارد؟

· شما می توانید بعد از انتخاب مبدا و مقصد و به دنبال آن انتخاب «گزینه ها» و روشن کردن گزینه چند مقصدی اقدام به تایین مقصد بعدی نمایید.

۵٫ چطور می‌توانم سفر رفت و برگشت داشته باشم؟

· بعد از انتخاب مبدا و مقصد و تایید هزینه سفر وارد گزینه جزییات می شوید که می توانید با انتخاب گزینه رفت و برگشت اقدام به این کار نمایید.

۶٫ آیا بدون اتصال به اینترنت می‌توانم درخواست بدهم؟

. خیر، جهت ارسال درخواست از طریق برنامه اسپید حتما نیاز است دستگاه شما به اینترنت متصل باشد.

۷٫ مکان‌نمای مقصد را روی نقشه برای من پیدا نمی‌کند؟

این مشکل معمولا بدلیل عدم انتخاب مبدا بدرستی رخ می‌دهد.
· مبدا خود را روی نقشه مشخص کرده و مکان‌نمای مبدا را انتخاب نمایید.
· شماره پلاک و واحد مورد نظر را وارد کرده و دکمه «تایید» را انتخاب کنید.
· مکان‌نمای مقصد مشخص می‌شود، مقصد خود را روی نقشه مشخص و مکان‌نمای مقصد را انتخاب کنید.

۸٫ اسپید در چه شهرها و محدوده‌هایی فعال است؟

در حال حاضر اسپید در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران فعال است.

۹٫ پرداخت هزینه درخواست به چه صورتی است؟

شما می‌توانید به دو صورت نقدی و اعتباری هزینه درخواست خود را پرداخت نمایید.
جهت انتخاب نوع پرداخت، پس از مشخص کردن مبدا و مقصد و وارد کردن اطلاعات لازم در پنجره‌ای که اطلاعات درخواست شما را نمایش می‌دهد، گزینه نوع پرداخت را انتخاب نمایید.

۱۰٫ چگونه می‌توانم به سفیر امتیاز دهم؟

پس از اتمام سفر و رسیدن بسته به دست گیرنده صفحه امتیازدهی به سفیر در برنامه اسپید برای شما نمایش داده می‌شود که می توانید بین عدد ۱ (کمترین رضایت) تا ۵ (بیشترین رضایت) به سفیر امتیاز دهید. در صورت دادن امتباز کمتر از ۵ چند دلیل پیش فرض نمایش داده می شود که می توانید یک یا چند مورد را انتخاب نمایید.در صورت عدم وجود مورد مد نظر می توانید در پایان دلیل خود را تایپ نمایید و پس از تایید به صفحه اصلی برنامه بازمی‌گردید.

۱۱٫ چطور درخواست خود را کنسل کنم؟

امکان لغو سفر تنها تا پیش از رسیدن سفیر به فرستنده، دریافت مرسوله و گرفتن امضا از فرستنده وجود دارد و پس از آن امکان لغو سفر از طریق اپلیکیشن وجود نخواهد داشت و در صورت لزوم می توانید با واحد پشتیبانی تماس بگیرید.

۱۲٫ آیا از طریق کامپیوتر می‌توانم درخواست ارسال کنم؟

• بله شما می توانید به سایت www.speedapp.ir مراجعه کنید
• در سایت، گزینه ثبت سفارش را انتخاب کنید
• در قسمت مشخص شده شماره تلفن خود را وارد و ثبت سفارش را انتخاب کنید.
• اطلاعات درخواست شده (نام گیرنده، شماره تماس گیرنده، آدرس مبدا و…) را به صورت کامل تکمیل نمایید.
• محل مبدا و مقصد را روی نقشه مشخص کنید.
• گزینه محاسبه قیمت را انتخاب کنید
• خطا در سایت. تکمیل شود.

۱۳٫ آیا از طریق تماس تلفنی می‌توانم درخواست بدهم؟

ارسال درخواست تنها از طریق اپلیکیشن و یا سایت اسپید امکان‌پذیر است.

۱۴٫ آیا می‌توانم در طول مسیر مقصد را تغییر دهم؟

خیر این امکان وجود ندارد.؟

۱۵٫ چطور می‌توانم در مسیر توقف داشته باشم؟

توقف تنها کمتر از ۱۵ دقیقه تنها برای امکان‌پذیر است، در صورتی که توقف بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد به میزان تاخیر بوجود آمده مبلغ سفر تغییر خواهد کرد.

۱۶٫ چطور حساب اسپید خود را شارژ کنم؟

با رفتن به منوی اپلیکیشن می توانید اعتبار فعلی حساب خود را مشاهده نمایید و با انتخاب این مورد وارد صفحه افزایش اعتبار می شوید و با وارد کردن مبلغ مورد نظر به صفحه پرداخت آنلاین از درگاه بانکی هدایت می شوید.

۱۷٫ آیا شما سرویس جابجایی مسافر را هم ارائه می‌دهید؟

اسپید سرویس جابجایی مسافر و مرسوله را ارائه می‌دهد.

۱۸٫ مقدار وزن و ابعاد بسته حداکثر و حداقل چقدر است؟

مرسولۀ کاربر متقاضی باید حداکثر وزن ۴۰ کیلوگرم و حداکثر ابعاد ۵۰*۵۰*۵۰ باشد و در صورتی که مرسوله از ابعاد و وزن مذکور بیشتر باشد می توانید در صورت توافق با سفیر و با انتخاب گزینه مرسوله نا متعارف سفر را تایید نمایید .در این صورت مبلغ سفر ۴۰ درصد افزوده می شود.

۱۹٫ پیک فعال در منطقه من وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید؟

در چنین مواقعی تمام پیک‌های موجود در منطقه شما در حال سرویس‌دهی هستند. در صورتی که عجله‌ای برای ارسال درخواست خود ندارید، می‌توانید درخواست خود را در زمان دیگری ارسال نمایید.

۲۰٫ اسپید چه نوع سرویس‌هایی را ارائه می‌دهد؟

اسپید سرویس جابجایی مسافر و مرسوله را در سطح شهر تهران ارائه می‌دهد.

۲۱٫ برنامه اسپید را از کجا می‌توانم دانلود کنم؟

• مراجعه به سایت اسپید به نشانی www.speedapp.ir
• دانلود از مارکت گوگل و کافه‌بازار برای گوشی‌های اندرویدی
• دانلود از AppStore برای گوشی‌های iOS

۲۲٫ کد سفارش اسپید چیست و از چه طریقی قابل مشاهده است؟

هر درخواست در اسپید دارای یک کد منحصر به فرد است که آن را کد سفارش می‌نامند و برای پیگیری درخواست مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جهت مشاهده کد سفارش به منوی اصلی برنامه اسپید رفته و گزینه سوابق ارسال را انتخاب کنید.

۲۳٫ کد تایید برای من ارسال نشده است لطفا راهنمایی کنید؟

در صورتی که کد تایید برای شما ارسال نشد، می توانید درخواست کد تایید مجدد را ارسال کنید. در صورتی که پس از گذشت مدت زمان سه دقیقه، شما مجداد کدی دریافت نکردید، می توانید با واحد پشتیبانی اسپید تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

۲۵٫ چطور می‌توانم هزینه سفر را به صورت اعتباری پرداخت کنم؟

شما می توانید با انتخاب گزینه نحوه پرداخت و پس از آن انتخاب گزینه پرداخت اعتباری ، هزیه سفر خود را به صورت اعتباری پرداخت کنید.

۲۶٫ آیا قیمت‌های اسپید برای یک مسیر یکسان متغیرند؟

بله در شرایطی چون ساعت های پر ترافیک و … امکان متغیر بودن نرخ ها برای یک مسیر وجود دارد.

۲۷٫ حسابم را آنلاین شارژ کرده‌ام، پول از حساب بانکی کسر شده اما به اعتبار من در برنامه اضافه نشده است، لطفا راهنمایی کنید؟

پیشنهاد می کنیم که یک بار اپلیکیشن خود را بسته و مجدادا باز کنید اگر حساب شما شارژ نشده بود و تا بعد از گذشت ۲۴ ساعت مبلغ کسر شده به حساب بانکی شما بازگردانده نشد، با واحد پشتیبانی اسپید تماس بگیرید.

۲۸٫ آیا می‌توانم حساب اسپید شخص دیگری را شارژ کنم؟

۲۹٫ چطور از کد تخفیف استفاده کنم؟

در صورتی که دارای کد تخفیف اسپید هستید ،پس از درخواست سفر و مشخص کردن مبدا و مقصد مورد نظر، می توانید در باکس گزینه تخفیف، کد مورد نظر خود را وارد کنید.پس از وارد کردن کد، هزینه سفر با تخفیف برای شما محاسبه خواهد شد.

۳۰٫ یک سفر در حال انجام دارم و می‌خواهم درخواست یک سفر دیگر هم بدهم. لطفا راهنمایی کنید؟

شما به صورت همزمان نمی توانید درخواست سفر دیگری بدهید.

۳۳٫ حساب اسپید من بلاک شده لطفا راهنمایی کنید؟

برای رفع این مورد می توانید با مرکز پشتیبانی فنی اسپید تماس بگیرید.

۳۴٫ مشکلات مربوط به نقشه و مسیریابی….؟

۳۶٫ اسپید را به دوستانم معرفی کرده‌ام ولی هنوز سفر رایگان دریافت نکرده‌ام. لطفا راهنمایی کنید؟

زمانی که دوستان شما اولین درخواست سفر خود را به اسپید بدهند، سفر رایگان برای شما لحاظ خواهد شد.

۳۹٫ چطور می‌توانم کد تخفیف بگیرم؟

شما می توانید با دعوت از دوستان و اطرافیان خود برای استفاده از اسپید، کد تخفیف دریافت کنید. همچنین با عضویت در شبکه های اجتماعی ما از امتیازات ویژه ای که اسپید در مناسبت های مختلف به کاربران می دهد، مطلع شوید.

۴۰٫ چطور می‌توانیم برای شرکت خود از سرویس‌های اسپید استفاده کنیم؟

۴۱٫ چطور می‌توانم از مشخصات پیکی که برای من می‌آید اطمینان حاصل کنم؟

با تطبیق دادن پلاک و چهره و مشخصات سفیر با مشخصاتی که در اپلیکیشن اسپید برای شما ارسال می شود.

۴۲٫ چطور می‌توانم با سفیر(پیک) تماس بگیرم؟

بعد از پذیرش درخواست شما از جانب سفیر، شما می توانید از طریقه گزینه تماس با سفیر این کار را انجام دهید.

۴۳٫ آیا می‌توانم برای محلی جز محل فعلی که در آن هستم درخواست سفیر بدهم؟

برای جابجایی مرسوله درصورتی که کاربر متقاضی گیرنده و یا فرستنده باشد، این امکان وجود دارد ولی در سرویس جابجایی مسافر، مسافر تنها می تواند کاربر متقاضی باشد.

۴۴٫ آیا امکان بیمه مرسولات/مسافر وجود دارد؟

تمامی مسافران اسپید به صورت رایگان، بیمه هستند. مرسولات هم تا سقف نرخ ۲۰۰ هزار تومان دارای بیمه رایگان هستند. اما در صورت بالا بودن ارزش مرسوله، شما می توانید از طریق تماس با واحد پشتیبانی اسپید و تعیین ارزش مرسوله، با پرداخت هزینه مازاد، از خدمات بیمه مرسوله استفاده کنید.

۴۵٫ آیا می‌توانم بخشی از هزینه سفر را به صورت نقدی و بخشی را به صورت اعتباری پرداخت کنم؟

خیر. هزینه سفر باید یا به صورت اعتباری و یا به صورت نقدی پرداخت شوذ.

۴۶٫ من تلفن همراه هوشمند ندارم، چگونه از اسپید استفاده کنم؟

شما می توانید با مراجعه به وب سایت اسپید از خدمات ما استفاده کنید.

۴۷٫ من چگونه کیفیت خدمات اسپید را مورد ارزیابی قرار دهم؟

۴۸٫ پیامک تایید برای من ارسال نشده است، لطفا راهنمایی کنید؟

درصورتی که پیامک تایید برای شما ارسال نشد، از گزینه ارسال دوباره کد تایید استفاده کنید و حداقل سه دقیقه برای ارسال کد تایید صبر کنید.

۴۹٫ آیا استفاده از اسپید محدودیت سنی دارد؟

تنها اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اپلیکیشن اسپید نمایند و از خدمات آن استفاده کنند.

۵۰٫ شرایط ارسال بسته توسط اسپید چیست؟

جهت اطلاع از شرایط ارسال بسته لطفا به صفحه قوانین و مقررات بخش شرایط جابه‌جایی مرسوله مطالعه فرمایید.

سفیران

1. چطور در اسپید به عنوان سفیر شروع به فعالیت کنم؟

جهت فعالیت در اسپید با شماره تلفن ۲۶۲۵۳۹۸۸ تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

2. چه مدارکی برای ثبت‌نام به عنوان سفیر اسپید نیاز دارم؟

• مدارک موتور ( کارت موتور، بیمه و برگ سبز یا قولنامه)
• مدرک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه یا پاسپورت، کارت معافیت/پایان خدمت)
• قبض تلفن یا برق محل سکونت

3. برای ثبت‌نام باید به کجا مراجعه کنم؟

شما می‌توانید به دفتر اسپید به نشانی: تهران، پاسداران، پایین تر از ۴ راه فرمانیه، مجتمع آرتمیس، ط ۸ واحد ۱ مراجعه نماید.